"A téma neves külföldi és hazai eredetű könyvei a kisgyermekes családok kézikönyvtárának „bibliái” lettek. Ami e kötet tartalmában új, az a csecsemő érzelmi, értelmi és mozgásfejlődésének pszichoszomatikus szemléletű tárgyalása. A szerző ezt közvetlen, baráti hangon, mély humánus meggyőződéssel teszi – mindez előlegezett bizalmat szavaz neki már a bevezető sorok olvasása után. Korántsem állít fel merev kategóriákat, mintegy sablonokba szorítva a hónapról hónapra egészségesen fejlődő csecsemőt. A fejlődési táblázatok (mozgás, beszéd, értelem, magatartás fejlődése) mindegyikénél figyelmeztető hangsúllyal óv attól, hogy gyermekünket valamilyen lineáris fejlődés célgolyójaként szemléljük, s ha eltér a standardtől, keseregve szaladjunk orvostól pszichológusig, hogy mi lehet az ok. Az első tizenkét hónap szellemi, érzelmi és mozgásfejlődésének mércéi átlagosak, ettől eltérés minden irányba lehet, a lényeg, hogy egy önmagát ismerő és gyermekét megismerni akaró – ezáltal a jelenségek helyes értékelésére is képes – szülő vagy nagyszülő, rokon próbálkozásait segítse a kötet. Nagy erénye, hogy mentes az öncélú „pszichologizálástól”, a gyermeki fejlődés tudatos megfigyelésén és irányításán túl, olyan nemzetközi tudományos eredmények és ismeretek összegzésével is gazdagodik az olvasó, melyek a „csak” olvasmány szintjén forgatott könyv értékét növelik. A természetes élethelyzetekben készült fotók fekete-fehér voltuk ellenére „színes” kiegészítői a könyvnek. – Elsősorban szülőknek, de csecsemőkkel foglalkozó gondozó-, védő- és gyermekápolónőknek is ajánlható."
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Frank Caplan: Az élet első tizenkét hónapja. A csecsemő fejlődése hónapról hónapra
Fordító:
Kiadás:
Budapest, 1986
Kiadó:
Kategóriák:
Pedagógia Pszichológia Egészségügy
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
224 p., ill.
Kötésmód:
papír
ISBN:
9632412281