"A repülőgép elektro-berendezésének rendszere a fejlődés kezdetén a gépkocsi mintájára épült fel, ahol mint közismert, általában 6 V feszültségű egyenáramot használnak. Azonban a repülőgép elektromos hálózatának nagy megterhelése a feszültség 12 voltra való felemelését követelte meg. A hálózat további növekedése és az általános terhelés a feszültség 24 voltra való felemelésére vezetett, melyet a legtöbb korszerű repülőgépen alkalmaznak is.
Az elektromos energia főforrása a repülőgép-generátor. Tartalék áramforrásként a repülőmotor leállása, vagy kis fordulatszámon való működése, illetve a generátor elromlása esetére akkumulátort építenek be. Némely akkumulátor-rendszernél az akkumulátornak kiegyenlítő szerepe van: felveszi a terhelés legnagyobb részét.
A nehéz többmotoros repülőgépekre egy vagy két akkumulátor mellett több generátort is beépítenek.
Az akkumulátort rendszerint a generátorral párhuzamosan kötik (kapcsolják) be és a terhelés lecsökkenésekor utántölthető.
Amikor a repülőgép a repülőtéren áll, általában helyi, repülőtéri földi áramforrást használunk, ezért a repülőgép elektromos hálózatához csatlakozó fej van a repülőtéri táplálás számára."
SPORT ÉS PASSZIÓ / Repülés kategória termékei
Repülőgép berendezések
Szerző:
Földes Péter Gersi István Góthay Ákos Hoffer Tivadar Kenéz Endre Tagányi György
Kiadás:
Budapest, 1952
Kiadó:
Kategóriák:
Repülés Tankönyv Műszaki vegyes Elektronika
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
972 p.
Kötésmód:
félvászon