Népszerű vázlatom merész próbálkozás, hogy a zene fejlődésének leglényegesebb mozzanatait szűk keretbe szorítsam. Az angol zenei művelődés oly heterogén elemekből áll, és Angliában a modern zene sznobjai annyira külön társadalmi kaszt, hogy Percy C. Buck, a Story of Music füzet szerzője, Benn's Sixpenny Library-jében megengedheti, hogy a modern művészeten kezdve visszafelé pergesse a zenetörténet filmjét s amint a korokon áthalad, tárgyalásának medre egyre keskenyebbé váljék. Nálunk, ahol a szimfónikus zenében Csajkovszkynál, az operában Puccininél tartunk, nem lehet Stravinszkyt választani kiinduló pontnak. Azt sem engedhetjük meg magunknak, hogy önkényesen, kedvünk és hajlamunk szerint bánjunk el egyes fejezetekkel, mint éppen az idézett munka. Összefoglalás nem lehet irányzatos. Az olvasót a forma lelkiségén keresztül akartam a kor szellemébe bevezetni és megismertetni véle a nagy mesterek egyéniségét és művészetét. Ilymódon nem kellett bajlódnunk a periodizálás problémáival, egyben lekapcsolhattam a zenetörténetnek a laikus számára két legfárasztóbb kategóriáját, az organografiát és a paleográfiát. Adtam azonban múlhatatlanúl szükséges formatani útbaigazítást...
MŰVÉSZET / Zene kategória termékei
Haraszti Emil: A zenei formák története
Kiadás:
Budapest, 1931
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Sorozat:
Terjedelem:
79 p.
Kötésmód:
papír