"Az olvasás és az írás képességei közül az olvasás az utóbbi évtizedekben az érdeklődés középpontjába került, hiszen a tudományos-technikai forradalom információözönét olvasás útján kell befogadnunk. Az olvasás közvetlenül termelőtényezővé vált. A megértés és a sebesség néhány százalékos emelése munkaórákban mérhető. A kézírás jelenét és jövőjét illetően eddig megoszlottak a vélemények. A gépi adatrögzítés térhódítása sokáig azt az illúziót keltette, hogy a kézírás visszaszorul, korábbi jelentőségét elveszíti. Ez a prognosztikai bizonytalanság az írással foglalkozó kutatómunka mennyiségében is kifejezésre jutott. Az olvasás tanulásával foglalkozó publikációk számára nagyságrendekkel múlta felül a kézírás vizsgálatával foglalkozó tanulmányokét. A kézírás jelentőségéről és jövőjéről alkotott nézetek közül - mint az előzőekben már érzékeltettem - az kerekedett felül, amelyik szerint a kézírás állandó jelenléte és közvetlensége miatt semmi mással nem pótolható."
TERMÉSZETTUDOMÁNY / Biológia kategória termékei
Ligeti Róbert: Az írástanulás pszichológiája
Kiadás:
Budapest, 1982
Kiadó:
Kategóriák:
Biológia Pedagógia Pszichológia
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
152 p.
Kötésmód:
papír
ISBN:
9631764699