"Az 1942. év szeptemberében mikor az Uj Iskola Neveléslélektani Kutató Állomása megkezdte működését az Uj Iskola elemijében való hospitálások, vizsgálatok és ezekkel kapcsolatos megbeszélések alkalmával Bothné Jeney Erzsébet tanítónő azt a tapasztalatát adta elő, hogy a számtani anyag egyes részei nehezek a III. osztályban. Elhatároztuk, hogy megvizsgáljuk a kérdést azzal a másik kérdéssel együtt, amit Domokos Lászlóné vetett fel ugyanakkor, hogy t. i. az elemi iskolai nyelvtani anyag is nehéznek mutatkozik.
A vizsgálat céljára csakhamar munkaközösség alakult, melynek tagjai dr. Balogh Ilona, dr. Baranyai Erzsébet, dr. Blaskovich Edit, Bothné Jeney Erzsébet, Domokos Lászlóné, Glósz Margit, Perey Mária, Ponyeczné Jezerniczky Emma, Tóth Gézáné, dr. Waczulik Margit voltak.
E munkaközösség először is teszt-módszerrel vizsgálatokat folytatott budapesti elemi iskolákban, másodszor tolmácsolta ezek eredményeit a megbeszélések alkalmával. Ezenkívül Baranyai Erzsébet és Domokos Lászlóné budapesti elemi iskolákban nyelvtan-órákat látogattak.
Ezuttal az itt következő munkában csak a nyelvtani eredményeket tárgyaljuk."
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Nyelvészet kategória termékei
Baranyai Erzsébet: A nyelvtan tanulásának lélektani feltételei (Conditions psychologiques por l'étude de la grammaire). Első rész
Kiadás:
Budapest, 1945
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelvészet Pedagógia Pszichológia
Nyelv:
Francia, Magyar
Sorozat:
Új Iskola Neveléslélektani Kutató Állomása
Terjedelem:
62 p.
Kötésmód:
papír
tartalom:
leírás:
Francia nyelvű rezümével.
Gerince a sarkoknál foszlik.