Huszonötévi lelkipásztori és nevelő-munka tapasztalataiból merített pedagógiai elveket, de főleg a mindennapi élet sokszor fölemelő és nem egyszer fájdalmas eseteinek szövevényéből leszűrt emberismeretet kíván e hatalmas munka szerzője a magyar közönség kezébe juttatni. Meggyőződésem szerint nemcsak a hivatásos nevelők asztalán lesz az vezérfonál, hanem talán inkább annak a társadalomnak, mely a család és nemzet drága kincsét, a gyermeket és embert nem kísérleti alanyként, hanem lelkéhez forrott életértékként kezeli, a lélekformálás terén elmélkedő és törvénykönyve. A mű szerzője negyedszázados tapasztalat alapján állította össze gondolatmenetét, de ezek a gondolatok nem annyira saját refleksziói, vagy a hagyományos pedagógia elméleti megállapításai, – bár szakszerű pedagógusok számára is levonja következtetéseit és útbaigazításait –, hanem a gyermekekkel és emberekkel iskolai előadás során, bizalmas lelki megnyilvánulások kapcsán, papi kezelés tapasztalataként szerzett gazdag ismeret.
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Marczell Mihály: A bontakozó élet I. Az egyéniség összetevői
Kiadás:
Budapest, 1931
Kiadó:
Kategóriák:
Pedagógia Pszichológia Kereszténység
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
287 p.
Kötésmód:
egészvászon