A nevelés tehát – legmélyebben – nem reprodukáló tudomány, hanem egyéni életet alkotó a priori – művészet. Ennek természetes következménye, hogy a jó nevelő semmiesetre se száraz szobatudós, hanem lelkét kiárasztó ihletett művész. Éppen ezért kell az igazi életet, a lélek életét, a lélek arcát formáló művésznek, a pedagógusnak: a) világosan megállapított és organikusan beágyazott elvekre építeni, b) olyan módszereket elsajátítani, melyek segítségével a gyermekben és serdülőben, az ifjúban és felnőttben, illetőleg öregemberben a tökéletes életet kialakíthatja. Az első megállapítás a helyes nevelés alapvonalait, a másik pedig annak gyakorlatát sejteti.
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Marczell Mihály: A bontakozó élet III. A gyermek- és serdülőkor lelki képe
Kiadás:
Budapest, 1932
Kiadó:
Kategóriák:
Pedagógia Pszichológia Kereszténység
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
279 p.
Kötésmód:
egészvászon
tartalom:
leírás:
Előző tulajdonos bélyegzőjével.