Ez a kis munka a Magyar Gyermektanulmányi és Gyakorlati Lélektani Társaság s a Budapesti Népművelési Bizottság által szervezett Szülők Iskolája 1923/4. és 1924/5. évi négy sorozatában tartott előadásaimnak azokat a részeit foglalja magában, amelyek a szülői gondolkodás alapját, irányát és kereteit akarták megadni a nevelés iránt gyakorlati okokból érdeklődőknek. Feladatomat nem abban látom, hogy ismereti anyagot közöljek, hanem abban, hogy a szülőkben a család nevelői feladatait és a gyermekek jövőjéért való felelősséget tudatossá tegyem. Nem valami pedagógiai recept-gyűjteményt óhajtottam szerkeszteni, hanem a személyes meggondolás segítése, esetleg megindítása a célom; nem azzal válik valaki jó orvossá vagy jó nevelővé, hogy betanulja, amit más ajánl bizonyos esetekre, hanem azzal, hogy gondolkodik a feladaton s maga igyekszik megállapodni a tennivalókban.
E felfogással ezt a könyvet bevezetésnek szántam a Szülők Könyvtára címen meginduló sorozathoz, a családi nevelésben szükséges ismeretek részletes összeállításához. Remélem, hogy ebben a sorozatban külön szólhatok a családi nevelés több részletkérdéséről, amelyeket az említett előadások más részeiben tárgyaltam, e kötetbe azonban nem vehettem bele. Természetes, hogy ez a vezérfonal nem lehet kimerítő; inkább csak érdeklődést szeretne ébreszteni és további olvasásra ösztönözni. Így nézve, nem szorul magyarázatra, hogy itt nem tudományos előadásra, hanem lehető közvetlenségre kellett törekednem. Ahol adatokra volt szükségem, mint a VII. fej.-ben, ott felhasználtam, amit másoktól tanultam; itt-ott régibb cikkeimből is átvettem egyet-mást; a kérdés irodalmának feldolgozása azonban nem volt szándékom; az olvasók nem is effélét várnak az ilyen munkától.
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Imre Sándor: A családi nevelés főkérdései. Bevezetés a szülői gondolkodásba
Kiadás:
Budapest,
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Sorozat:
Terjedelem:
154 p.
Kötésmód:
papír
tartalom:
leírás:
Gerince cellux-szal ragasztva.