címlap őszintén megmondja, hogy ez a könyv mi akar lenni. Nem neveléstudományi kézikönyv; nincs benne sem kutatási eredmények összefoglalása, sem elvi ellentétek vitatkozó fejtegetése. Nem teljes neveléstan; a családi nevelés és az önnevelés, általában az iskolán kívül folyó nevelés kérdéseit csak az iskolával kapcsolatban érinti. Nem is gyakorlati utasítások részletes gyűjteménye, jóllehet a célja gyakorlati. Alakját és tartalmát az határozza meg, hogy az egész munkában az iskolai nevelés tudatossá tevése az irányító gondolat: első könyve óhajt lenni leendő és kezdő tanítóknak, visszavezetés az iskolai életbe, amelyet addig csak mint tanulók ismertek. Azt tartom itt most legfontosabbnak, hogy egy gondolatmenetben táruljon fel az ifjú pályatársak előtt az iskola egész élete. Lássák a művelődéspolitikai keretet, nyerjenek indítást elméleti meggondolásokra, eszméljenek rá a nevelés lélektani és egyéb nagy kérdéseire, de ne lássanak a neveléstanban pusztán vizsgálati anyagot.
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Imre Sándor: Neveléstan. Bevezetés az iskolai nevelés elméletébe
Kiadás:
Budapest, 1928
Kiadó:
Kategóriák:
Terjedelem:
382 p.
Kötésmód:
papír
tartalom:
leírás:
Érvénytelen könyvtári bélyegzővel.