A stílus maga az ember – tartja a mondás. A 80-as évek tizenéves ifjúsága mutatkozik be fogalmazásain keresztül e könyv lapjain: Kádárné Fülöp Judit monográfiája a 14 országra kiterjedő IEA fogalmazásvizsgálat magyar felméréséről számol be. 100 általános iskola nyolcadikos és 77 gimnázium negyedik osztályos tanulói nyolc különböző fogalmazásfeladatot írtak, ezek országos színvonalát mutatja be a szerző. A mintegy száz idézett fogalmazás viszont a diákok objektívjével készült fénykép a 80-as évek Magyarországáról. A fogalmazásokban a gyermekeink számára teremtett emberi környezettel nézhetünk szembe.
A könyv első részében a szerző ismerteti az IEA vizsgálat standardizált fogalmazás-elbírálási rendszerét, míg a 6. fejezetben tapasztalatcserére hívja a magyartanár olvasót: bemutatja, milyen fogalmazástanítási eljárásokat használnak magyartanáraink, s összehasonlításul az angol vizsgálat adatait is közli. A függelékben 14 ország diákjainak „tanácsadó levelei” alapján összeállított jegyzéket közöl arról, hogy világszerte mit értékelnek a tanárok a diákok fogalmazásaiban.
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Kádárné Fülöp Judit: Hogyan írnak a tizenévesek? Az IEA-fogalmazásviszgálat Magyarországon
Kiadás:
Budapest, 1990
Kiadó:
Kategóriák:
Sorozat:
Terjedelem:
195 p.
Kötésmód:
papír
ISBN:
9630558882