E könyvben Báthory Zoltán – a tanterv- és a tanításelmélet ismert kutatója – számos hazai és külföldi vizsgálat eredményeit foglalja össze; a pedagógustársadalom figyelmébe ajánlja az iskolai tanulásról kialakított korszerű felfogását. Elgondolása szerint a gyakorló pedagógusoknak egyre nagyobb részt kell kapniuk az oktatás teljes folyamatának – így többek között konkrét tartalmának – tervezéséből. E megnövekedett szerep tudatos vállalásához, a didaktikai kultúra növeléséhez kívánja hozzásegíteni a tanárokat azzal, hogy ismerteti a legutóbbi évek sok közoktatási problémájának megoldási kísérletét. A motiválás, az aktivizálás és a differenciálás alapvető pedagógiai funkcióinak teljesebb megvalósításához kíván hozzájárulni gyakorlatias szemléletű ajánlásaival.
A szerző így vall munkájának céljáról:
„A tanulás rendszerszemlélete – mint didaktikai elmélet – a decentralizált tantervi irányítás gyakorlatát erősíti és egy olyan irányítás elvi alapjait rakja le, amely a centrális (a célok felőli) és a helyi, iskolai-tanári tantervi irányítás integrációjának, értelmes kompromisszumának a megvalósítására törekszik. Ez a szemléletmód vissza kívánja helyezni a pedagógust eredeti tanulásszervezői szerepébe a legszélesebb értelemben, a tananyag kiválasztásának jogára és feladatára kiterjedően is.”
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Báthory Zoltán: Tanítás és tanulás
Kiadás:
Budapest, 1987
Kiadó:
Kategóriák:
Terjedelem:
262 p.
Kötésmód:
papír