A nagyüzemi autóbuszgyártás az IKARUS Karosszéria- és Járműgyárban, 1948-ban indult meg. Most eredményeinkről, küzdelmeinkről és sikereinkről számolunk be.
A második világháború pusztítása után visszamaradt romtelepen, a viharokat túlélt dolgozók kezdték kimenteni a törmelékből a megmaradt értékeket; ők takarították el a romokat, építették az első, ideiglenes épületeket. Megjavították a kevés gépet és élni akarásukkal, távolba néző reményeikkel fogtak munkához. A kis magánüzem nehezen fejlődhetett, óvatos tulajdonosai nem vállaltak kockázatot. Az ország közlekedése hiába kívánt járműveket, autóbuszokat, a kis üzemet nem fejlesztették.
1948 tavasza hozta a változást: államunk a nép kezébe adta a mai IKARUS gyár alapjait. Azonnal megkezdődött a járműgyártás, autóbuszok és más szállítóeszközök készültek és nagyon hamar megindult az export is. A baráti országok, a fasizmus által kirabolva és végigpusztítva, autóbuszokat kértek és igényeiket nagy erőfeszítéssel igyekeztünk kielégíteni. Azon igyekeztünk, hogy kisszámú éveinket az ifjúság lendületével, egy rohamosan fejlődő, megfiatalodott ország építőmunkájának ütemével ne csak ellensúlyozzuk, de többet is alkossunk: e rövid pár év alatt a világszínvonalat kívántuk elérni. Célul tűztük ki, hogy vevőnek, üzemeltetőnek és gyárnak egyaránt megelégedést hozzon mindaz, amit gyártunk és forgalomba bocsátunk. Ez a cél vezet bennünket a járművek tervezésénél és gyártásánál, a vevőszolgálati hálózat megszervezésénél, az alkatrész-ellátás tökéletesítésénél, a műszaki dokumentációk összeállításánál.
SPORT ÉS PASSZIÓ / Autó-motor kategória termékei
Ikarus 1948-1963.
Kiadás:
Budapest, 1963
Kiadó:
Kategóriák:
Autó-motor Gazdaságtörténet Ipar Angol nyelv Francia nyelv Német nyelv Orosz nyelv
Nyelv:
Angol, Francia, Magyar, Német, Orosz
Terjedelem:
77 p., cca. 30 p. kép
Kötésmód:
egészvászon
tartalom:
leírás:
Fekete-fehér és színes fotókkal gazdagon illusztrált.