Annak felismerése óta, hogy a tartószerkezetek statikus és dinamikus terhelése során keletkező igénybevételek között különbség van, számos kutató fantáziáját foglalkoztatta a dinamikus hatás precíz meghatározásának kérdése. Az eddigi tapasztalatok szerint a kérdés csupán elméleti vizsgálatokkal nem oldható meg, tapasztalati adatokra, mérési eredményekre van szükség,
Különösen nagy jelentősege van a mozgó terhelésre történő helyes méretezésnek. Napjainkban, amikor a közlekedésben résztvevő járművek haladási sebessége és súlya egyre növekszik, szerkezeteink gazdaságosságát ugyancsak jelentős mértékben fokozhatjuk a valóságot jól megközelítő méretezési mód alkalmazásával.
A dinamikus hatás tanulmányozásának fontosságát felismerve, hazánkban is megindult a célirányos kutatómunka az Útügyi Kutató Intézet Híd- laboratóriumában. A cél érdekében lépések történtek egy alkalmas mérőberendezés megvalósítása, majd ennek megtörténte után a hídszerkezetek vizsgálatára vonatkozóan.
A dinamikus hatás meghatározásának a lehetőségeit, az eddigi vizsgálati eredményeket – bár azok még szerények – kívánjuk a tanulmány keretében röviden összefoglalva ismertetni és a jövő nagyarányú mérési programjához előtanulmányként felhasználni.
MŰVÉSZET / Építészet kategória termékei
Gállik István, Páncélos Antal: Hídszerkezetek dinamikus igénybevételeinek mérése
Kiadás:
h. n., 1962
Kiadó:
Kategóriák:
Terjedelem:
57 p., ill.
Méret:
20 x 30 cm
Kötésmód:
papír
tartalom:
leírás:
Ragasztott fotókkal, képekkel illusztrálva.