A huszadik századi modern művészet kialakulásáról alkotott elképzelésünk az utóbbi húsz-harminc évben lassan megváltozik, átalakul. A művészettörténészek figyelmét jó ideig csak Párizs, a kubizmus és Cézanne öröksége kötötte le, elemzéseikben a struktúrának és a vonalnak jutott alapvető szerep. Ezzel szemben manapság a színek így természetesen a fauvizmus és az expresszionizmus, valamint Párizs mellett néhány közép- és kelet-európai központ kerül egyre inkább előtérbe. Münchent, Drezdát és Berlint már régóta a művészi útkeresés központjának tekintjük. Moszkva szintén közismert. Nemrégiben a figyelem Bécs és Prága felé fordult, a legutóbbi időben pedig Budapest is kezdi elfoglalni helyét a művészettörténeti székhelyek sorában. Ennek köszönhető, hogy egyre nagyobb figyelmet szentelünk olyan városoknak is, mint az Erdélyben található Kronstadt-Brassó. Napjainkban tanúi lehetünk, amint Mattis Teutsch János – aki itt élt – az egyik jelentős vezéralakjává válik ennek a színes keleti avantgárdnak.
Jóllehet pályáját Budapesten kezdte, a legfőbb hatások Münchenben és Párizsban érték, ahol évekig élt és tanult, mielőtt művész-tanárként szülővárosába visszatért...
MŰVÉSZET / Festészet kategória termékei
Mattis Teutsch és a Der Blaue Reiter
Szerkesztő:
Kiadás:
Budapest, 2001
Kiadó:
Kategóriák:
Festészet Képzőművészet Műgyűjtés Művészettörténet
Terjedelem:
483 p.
Kötésmód:
karton
ISBN:
9638074140