Bár a legtöbb emberrel előfordul, hogy alkalmasint nem könnyű vele együttműködni, néhányan valóban a nehéz emberek közé tartoznak: a fölényes főnök, aki mindenkit az idegesség és szorongás állapotában tart; a fecsegő kolléga, aki állandóan megjelenik és félbeszakítja munkánkat; a szupervédekező beosztott, aki minden javasaltnak ellenáll, mintha az életére törnének.
A könyvből megtanulható, hogy:
- Miként tegyünk különbséget a valóban nehéz emberek, ill. az átlagosan viselkedők jó és rossz periódusai között;
- Miként azonosítható a négy viselkedési alaptípu, és meghatározza azon pontokat, ahol a nehéz emberekkel együtt tudjunk működni;
- Miként kerülhetjük el, hogy a nehezen kezelhető emberek provokáljanai minket, miközben saját magatartásunkat érvényesítjük;
- Miként motiválhatjuk ezeket az embereket a változtatására;
- Miként juthanunk el egy olyan személyes beszégetéshez, amely tényleg használ.