"A gazdasági vezetők munkájának jellege az utóbbi hónapokban megváltozott: nem csupán termelési, hanem értékesítési kérdésekben is önállóan kell dönteniük. Komolyan és differenciáltan kell figyelembe venniük a vásárlók véleményéi. A vásárlás a legtöbb termék esetén bizalmi természetű. A vevő az esetek legtöbbjében nem mehet az előállítóhoz, hogy meggyőződjön: kinek a készítményét vásárolja meg. A termék ugyan önmagáért beszél, de nem a termékből akar a vásárló következtetni az előállítóra, hanem megfordítva. Számára a termék használhatósága a fontos, és éppen ezért vásárlás előtt akarja ismerni az előállítót, számítva arra, hogy így nem fog csalódni a készítményében sem. Ezt a törekvést ugyan nem fogalmazták így meg sem a termelők és még kevésbé a vásárlók, hiszen ez ösztönös, de a tudatos felismeréshez előbb utóbb mindenkinek el kell jutnia. Ez mindkét fél érdeke. Ezt a törekvést tudatosan érvényesíti a public relations, amire ösztönös és nem is eredménytelen kezdeményezések már nálunk is megfigyelhetők. Először a külkereskedelem munkájában jelentkezett a public relations mint követelmény.
Az eddigi tapasztalatokat és a nemzetközi szakirodalom megállapításait foglalja össze kötetében a szerző, aki évekig a Magyar Kereskedelmi Kamara public relations szakembere volt.
"
GAZDASÁG / Gazdaság vegyes kategória termékei
Lipót József: Public Relations a gyakorlatban
Kiadás:
Budapest, 1968
Kiadó:
Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kategóriák:
Gazdaság vegyes Pszichológia Közgazdaság
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
306 p.
Kötésmód:
egészvászon