„Kevés olyan falvédő van, amely falusi környezetet, s talán egyetlen egy sincs, amely szegény vagy szegényes környezetet, lakást, konyhát mutatna be. Többségük polgári, kis- vagy jómódú polgári s néhány kifejezetten nagypolgári környezetet ábrázol, vagyis inkább a vágyvilágot vetítik ki a konyhák és szobák falára, mintsem a valóságot. Szó sincs itt a „hagyományok őrzéséről”, az „ősi háziasszonyi szerephez” való ragaszkodásról. Ellenkezőleg. Új vágyak megfogalmazása, új szerepek próbálgatása, szimbolikus megélése folyik itt. Ezt a tudatos vagy öntudatlan törekvést sugallják a ruháik. A nők ugyan néha még egyszerű, vidékiesebb ruhában szerénykednek, de legtöbben már közülük is polgári vagy nagypolgári, de mindenképpen városi öltözetben jelennek meg. Férfipartnereik pedig csaknem kivétel nélkül öltönyös, nyakkendős, kalapos, sétapálcás városi gavallérok. Egyértelműen a városi kultúra és életforma vonzását sugározzák a falvédők. Egy olyan kultúráét és életformáét, amely – legalábbis a vágyak tükrében – egy mindennapi háziasszonyi robottól és az asszonyi kiszolgáltatottságtól mentesebb, öntudatosabb és szabadabb, érzelmekben, önállóságban, megbecsülésben gazdagabb életet ígér a falvédők alkotóinak.” Kovács Ákos
MŰVÉSZET / Iparművészet kategória termékei
Az én uram csak a vizet issza, Nem sírom a leányságom vissza / feliratos falvédő /
Kategóriák:
Iparművészet Népművészet Háztartás Feliratos falvédő
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
76 cm x 48 cm