"A szöveges falvédők egy csoportjánál bizonyosan felismerhetjük azok képzőművészeti forrásait, azonban ezek esztétikai értékének elemzése fölösleges, hiszen a falvédők nem tükrözik az eredeti értékét. Egy mű falvédőn való megjelenése nem függ annak esztétikai értékétől és fordítva, ami a falvédőn is megjelenik, még lehet rendkivüli érték. Így tehát a folyamat két végpontja, a műalkotás egyrészt, másrészt a falvédő nem nyújt semmiféle információt kettőjük kapcsolatáról, hanem éppen a folyamat maga, a képi ideának, a formának terjedése, jelentésváltozása, torzulása, és ezeknek állomásai rajzolhatnak pontos képet egy műalkotás "társadalmi elsajátításának" egy bizonyos történeti szituációban jellemző folyamatáról. Ezek szerint nem tehetjük fel a kérdést, holy milyen viszonyban van Leonardo: "Utolsó vacsora" c. képe a "Vegyétek és egyétek ..." c. falvédővel. Megvizsgálható azonban, hogy milyen úton, közvetítőkön keresztül kerülhetett Leonardo képi ötlete a konyha falára, s az eredeti tartalomból ezen az úton mi sikkadt el és mi volt az az összetartó erő, s mekkora volt a képi gondolat belső kohéziója, mely e procedura közben még mindig lehetővé tette azt, hogy eredetire ráemlékezzünk." Részlet Sinkó Katalin Az idea elenyészése c. munkájából, amely a Magyarországi szöveges falvédők a 19-20. században.
MŰVÉSZET / Iparművészet kategória termékei
Csak egy virág után nyulok csak egy kell keblemnek. /Csak tefeléd dobog szivem, csak téged szeretlek! / feliratos falvédő /
Kategóriák:
Iparművészet Népművészet Háztartás Feliratos falvédő
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
76 cm x 50 cm