E tanulmánykötet ötlete pedagógusokkal végzett konzultációk során született, 1999-ben. Az iskolai kábítószerfogyasztás magyarországi növekedésével párhuzamosan egyre több pedagógus kereste fel Módszertani Központunkat azzal a céllal, hogy tanácsot kérjen, mit tegyen, ha drogot talál az iskolai illemhelységben, vagy az egyik tanuló bizalmas beszélgetésen bevallja, hogy kábítószert fogyaszt. E beszélgetések során kiderült, hogy a pedagógusok minden jószándékuk ellenére igen kevéssé tájékozottak a kábítószerekkel kapcsolatos kötelezettségeikről és lehetőségeikről. A Büntető Törvénykönyv kábítószerekkel kapcsolatos paragrafusainak 1999. március 1-jén hatályba lépett változásiról hallott hírek is zavaróan hatottak a pedagógus-társadalomra. Sokakban olyan kép alakult ki, hogy a változások előtt például a drogfogyasztás nem volt bűncselekmény Magyarországon. Több pedagógus úgy gondolta, a változás lényege abban ragadható meg, hogy 1999. március 1-je után azonban már jelentési kötelezettség terheli őket. Tekintettel arra, hogy a drogfogyasztás megelőzésében az iskoláknak, az iskolai pedagógusoknak kulcsszerepet tulajdonítunk, úgy gondoljuk, hogy a drogmegelőzés hatékonysága attól is függ, mennyire tájékozottak a tanárok a kábítószerrel kapcsolatos jogi kérdésekben.
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Jog kategória termékei
Bácskai Erika: Kábítószer-fogyasztó Pygmalion a tanteremben
Kiadás:
Vác, 2001
Kiadó:
Egészséges Ifjúságért Alapítvány
Kategóriák:
Terjedelem:
127 p.
Kötésmód:
papír