"A gazdasági mechanizmus továbbfejlesztése arra irányul, hogy önállóbbá váljanak a vállalatok, nagyobb döntési szabadságfokkal és felelősséggel működjenek. Nagyobb szükségük lesz tehát arra, hogy megtervezzék saját tevékenységüket, jobban előrelássák a várható piaci helyzetet s ezen belül az elérhető árakat, és ehhez felhasználják a matematikai statisztika rendelkezésre álló eszközeit. A téma aktualitása ellenére kevés szakcikk jelent meg az árprognosztizálás témaköréből, és a megjelent tanulmányok is inkább a téma jelentőségét hangsúlyozták, csak néha adtak módszertani segítséget bevált módszerek propagálásával. Ennek oka az, hogy hazánkban az előző több mint 30 éven át az árelőrejelzés vállalati szintű kérdéseivel igen keveset foglalkoztak. Feledésbe merültek a Heller Farkas professzor körül kialakult közgazdaságtudományi iskola, így például Andreich Jenő, Kádas Kálmán, Theiss Ede és sokan mások konjunktúraelemzési és prognosztizálási, árelméleti és piaci kutatásai, holott igen jelentős eredményeket értek el ezen a területen, s melyek – kiegészítve az újabb módszertani kutatásokkal – ma is eredményesen hasznosíthatók."
GAZDASÁG / Közgazdaság kategória termékei
Sipos Béla: Vállalati árelőrejelzések - Módszertani kézikönyv
Kiadás:
Budapest, 1985
Kiadó:
Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
291 p.
Kötésmód:
karton