A középiskolai tanuló mathematikai ismereteinek megítélésében az írásbeli vizsgálatnak van a legfontosabb szerepe; mert ebben tűnik ki leginkább, hogy minő módon tudja mathemathikai schémába önteni a materialis problémát, mellyel dolga van és minő módon tudja erre a schemára alkalmazni mathematikai ismereteit és számítási ügyességét. A szóbeli vizsgálatnak csak annyiban van fontossága, hogy általa megítélhetjük, hogy egyes szűkebb fejezetekben, vagy pedig nagyobb egészekben minő módon tudja a tanuló rendszerbe szedni a mathematikai tanítási anyagot. - Arra, hogy a tanuló tud-e valamely tételt bebizonyítani, vagy nem, semmivel nem lehet többet adnunk, mint arra, hogy ismer-e egy kisebb irodalmi olvasmányt, vagy nem. Vannak egyes sarkalatos fontosságú tételek, melyeknek ép úgy vérévé kell válnia egy mathematikailag iskolázott egyénnek, mint némely nagyfontosságú irodalmi műnek; de ezek száma igen csekély. A mathematikai gyakorlat megítélésénél tehát majdnem kizárólag az írásbeli vizsgálat jöhet szóba. A feladott problémáknak olyanoknak kell lenniök, hogy alkalma legyen a tanulónak benne a mathematikai gondolkozás főbb elemeinek a bemutatására.
TERMÉSZETTUDOMÁNY / Matematika kategória termékei
Érettségi vizsgálati mathematikai feladatok gyűjteménye [Reprint]
Szerkesztő:
Kiadás:
Budapest, 1993
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
104 p.
Kötésmód:
papír
ISBN:
9637812105
tartalom:
leírás:
Az 1893-as, Singer és Wolfner kiadás reprintje.