A szerző az ELTE Matematikai Szakmódszertani Csoportjával együttműködve egy évtizede foglalkozik a középiskolai geometriatanítás korszerűsítésének kérdéskörével. Kutatómunkájának eredményeiből született meg sorozatunk második kötete, amely a középiskolai geometriaanyag első fejezeteinek elemzését és e rész módszertani feldolgozásának egy modelljét tartalmazza. A kötetjelentőségét növeli, hogy napjainkban ismét új tantervekben megfogalmazott célkitűzéseket kell megvalósítanunk.
A szerző ismerteti a geometriai gondolkodás fejlődésének P. H. van Hiele által kidolgozott szintrendszerét, s alapos áttekintést nyújt a tananyag matematikai hátteréről. Sokoldalúan elemzi a geometriai transzformációk tanításának kérdéskörét, s az így levonható megállapításoknak megfelelően építi fel a tananyagot.
A geometriai transzformációkat következetesen függvényként tárgyalja, ezáltal szerves kapcsolatot teremt a geometria és a középiskolai matematikaanyag más témakörei között. A középpontban a tér és a sík egybevágóságainak módszertani feldolgozása áll. A sík- és a térgeometria tárgyalása egymásba fonódik. Az egész munkán végigkövethető az a törekvés, hogy a geometriatanítás a tanulókat fokozatosan juttassa el magasabb absztrakciós szintre.
TERMÉSZETTUDOMÁNY / Matematika kategória termékei
Rédling Elemér: Geometriai transzformációk. (Egybevágósági transzformációk.)
Kiadás:
Budapest, 1980
Kiadó:
Kategóriák:
Sorozat:
A tanulók matematikai tevékenységének tervezése és irányítása a középiskolában
Terjedelem:
214 p.
Kötésmód:
papír
ISBN:
9631751473
tartalom:
leírás:
Érvénytelen bélyegzővel.