„Pedagógiai tevékenységünk jelentős részének nemcsak rejtetten, félig-meddig tudattalanul vagy másodlagosan szerepe a ránk bízott gyerekek fejlesztése, hanem éppen ez a tudatos, határozott célunk. Tartalma szerint ennek a tevékenységnek is vannak ismeretelemei. Mégis pontosan tudjuk, hogy nem egy adott ismeretelsajátítás ad irányt munkánknak. Sokkal inkább egy szemlélet kimunkálása, gondolkodásmódok, kutató magatartásformák, gondolkodási képességek alakítása, személyiséggazdagítás, alkotóképességek aktivizálása, fejlesztése a kutató, gondolkodó, problémamegoldó, alkotó tevékenységek sokszori bejárása
által.”
Az idézett szemléletmódot feltétlenül magunkénak érezzük. Érvényesítésével a tanítóképzés matematikatanításában igyekszünk azt kialakítani a leendő pedagógusokban is. Az idézett szemléletmódot feltétlenül magunkénak érezzük. Érvényesítésével a tanítóképzés matematikatanításában igyekszünk azt kialakítani a leendő pedagógusokban is.
Ezen cél elérése, a gyerekek sokirányú fejlesztése igényes elméleti és módszertani felkészültséget kíván a tanítótól. Ennek megszerzésében – felfogásunk szerint – akkor segíthetünk a legtöbbet, ha egyszerre, egy időben mutatjuk meg egy témacsoport vagy egy feladat feldolgozásához szükséges ismeretek és módszerek körét, az elméleti és a tantárgy-pedagógiai vonatkozások szerves egységében."
TERMÉSZETTUDOMÁNY / Matematika kategória termékei
Így is taníthatjuk a matematikát. Óraleírások és feladatajánlások az elemi szint matematikatanításához
Szerző:
Papp Olga Szilágyi István Török Tamás
Kiadás:
1996
Kiadó:
Kategóriák:
Terjedelem:
233 p.
Kötésmód:
papír
ISBN:
963186880x