"A számítógépek megjelenésével nemcsak a már megtevő módszerek átdolgozása vált szükségessé, hanem olyan feladatok megoldása is lehetővé vált, amelyeket korábban reménytelennek tartottak. Ily módon új tudományágak jöttek létre, köztük az operációkutatás, és az ehhez kapcsolódó új területek. A játékelmélet is a matematikai programozáshoz szorosan kapcsolódó tudomány. Mint látni fogjuk, egyrészt tetszőleges programozási probléma kétszemélyes játék megoldására vezethető vissza, másrészt pedig játékok igen széles osztályát programozási feladatok segítségével oldhatjuk meg.
A játékelméletnek számos alkalmazása található a közgazdaságtan, műszaki tudományok és különösen a környezetvédelem terén. Az egyes témakörök ismertetésekor az alkalmazási lehetőségekre is ki fogunk térni."
TERMÉSZETTUDOMÁNY / Matematika kategória termékei
Szidarovszky Ferenc: Játékelmélet
Kiadás:
Budapest, 1977
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
190 p.
Kötésmód:
papír