A PRIMAS projekt alapvető célkitűzése a kíváncsiságvezérelt oktatás alapelveinek és módszereinek széles körű ismertetése és a tanítási gyakorlat átalakításának támogatása annak érdekében, hogy a kíváncsiságvezérelt oktatás alapelvei a gyakorlatban is megvalósuljanak.
Ez a kötet a Primas projekt romániai implementálása során kivitelezett tevékenységek egy részének leírását tartalmazza, természetesen a szerzők nézőpontja és tapasztalatai alapján, nem az Európai Bizottság vagy a projektpartnereink véleményét tükrözi, tehát a tartalmáért teljes mértékben a szerzők felelősek.
A bemutatott tananyagok és foglalkozások összeválogatása során fontosnak tartottuk, hogy ezek mélységben, nehézségben, terjedelemben, célcsoportban, didaktikai célokban különbözzenek. Így vannak olyan foglalkozások, amelyek egy óra alatt kivitelezhetők és vannak olyanok, amelyek egy egész fejezet felépítésére, oktatási stratégiájára vonatkoznak. Ugyanakkor vannak olyanok, amelyek során csak a problémaérzékenységet igyekszünk fejleszteni, vannak olyanok, amelyek során technikai eszközöket, módszereket, algoritmusokat próbálunk konstruálni és vannak olyanok, amelyekben fogalmak mély megértését célozzuk meg. Mindennek az egyértelmű célja annak a ténynek a kidomborítása, hogy a jelenlegi tantervekben előírt tananyag megtanítása is lehetséges kíváncsiságvezérelt szemléletmód alapján. Mindez különös fontosságot nyer azáltal, hogy az utóbbi néhány évben a tanterveinkhez kapcsolódó módszertani elvárások radikálisan megváltoztak, oktatásunknak a kompetenciafejlesztésre és nem az információátadásra kellene koncentrálnia.
TERMÉSZETTUDOMÁNY / Matematika kategória termékei
Kíváncsiságvezérelt mtematika tanítás
Kiadás:
Kolozsvár, 2010
Kiadó:
Kategóriák:
Terjedelem:
256 p.
Kötésmód:
papír
ISBN:
9786068052335