A gondolkodásfejlesztés heurisztikus, önálló felfedezésen alapuló módszere ölt testet ebben a 7 kötetből álló, a gimnáziumi tananyag egészét átfogó tankönyvsorozatban. Ezzel a tanítási módszerrel a diákok nem készen megfogalmazott ismeretekhez jutnak, hanem megoldandó, a matematika nyelvén megfogalmazott problémákkal találkozva felismerik a gondolkodás logikai lépéseit, az új fogalmak bevezetésének szükségességét, a definíciók, tételek megfogalmazásának nehézségeit és szépségét.
A tanulók az órák jelentős részében önállóan dolgoznak, de folyamatosan lehetőségük van arra, hogy a tanárral konzultáljanak és egymás munkáját is segítsék. Így túl matematikai képességeik fejlődésén és ismereteik gyarapodásán, személyiségük is pozitív irányú változáson mehet keresztül: növekszik önállóságuk, kritikai érzékük, önismeretük, önbizalmuk, akaraterejük, kreativitásuk, vitakészségük, kezdeményező, kapcsolatteremtő és együttműködési képességük, felelősségérzetük.
A témák többsége munkatankönyvi formában jelenik meg, amely alternatív felkészülési lehetőséget biztosít az érettségin és a felvételin megkívánt tananyag elsajátításához is.
TERMÉSZETTUDOMÁNY / Matematika kategória termékei
Matematika II. Geometria, számelmélet, algebra II-III., valószínűségszámítás I.
Szerző:
Harsányi Zsuzsa Koller Lászlóné Vancsó Ödön
Kiadás:
Budapest, 1994
Kiadó:
Alternatív Közgazdasági Gimnázium Alapítvány
Kategóriák:
Terjedelem:
219 p.
Kötésmód:
papír
ISBN:
9638328207
tartalom:
leírás:
Érvénytelen könyvtári bélyegzőkkel.