A Népiskolai Tanterv és Utasítás, amelyet a m. kir. vallás- és közoktatásügyi miniszter úr 2495/1932. számú rendelettel adott ki, a fogalmazás tanítását a népiskola egyik legfontosabb feladatának tartja. Ha a Tantervben és az Utasításban foglalt célkitűzéseket vizsgáljuk, akkor ezt természetesnek is találjuk, mert hiszen a gyermeknek az életben lépten-nyomon szüksége lesz arra, hogy gondolatait, érzelmeit, kívánságait, terveit stb. írásban megrögzítse, másokkal közölje. Ezt pedig csak akkor teheti, ha az iskola őt a fogalmazáshoz megkívánt készségekhez juttatja. Emellett a fogalmazás tanításában rejlő nevelőértékek kiaknázása is azt kívánja, hogy a fogalmazás tanítása az őt megillető helyet foglalja el a népiskolában.
A fejlődő módszer követelményeinek megfelelően, Utasításunk – szemben a régi kötött fogalmazással – teljesen a szabad fogalmazás álláspontjára helyezkedik. Csupán a II. osztályban a tanév elején, s a felsőbb osztályokban akkor, mikor az alakiság felújítása kívánatos, engedi meg a kötött és közös fogalmazást. Természetes, hogy vezérkönyvünkben ennek a kívánalomnak is a legteljesebb mértékben eleget teszünk.
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Nyelvészet kategória termékei
A fogalmazás tanítása a népiskola II-VI. osztályában
Szerkesztő:
Drozdy Gyula Móra József Móra László
Kiadás:
Budapest, 1932
Kiadó:
Királyi Magyar Egyetemi Nyomda
Kategóriák:
Sorozat:
Népiskolai Egységes Vezérkönyvek
Terjedelem:
610 p.
Kötésmód:
félvászon