"A szerző arra a nagyon fontos kérdésre keresi a választ, hogy milyen szubjektív és objektív erők befolyásolják– és hogyan – az egyén továbbtanulási igényét, alsó foktól a felsőfokú képzésre törekvésig. A szociológiai viszonyok, tehát a családi háttér, az iskola értékelő közege és a tanuló pszichés fejlődése bonyolult egymásra hatásban működnek és vezérlik e folyamatot. A vizsgálat számos megállapítása közül keltó feltétlenül megemlítendő: egyrészt a megrekedés tünete a társadalmi hierarchiában, mely a hátrányos családi viszonyok esetén negatívan ellensúlyozza a „tehetséget”; másrészt az, hagy szerencsére az ember belső tartalékai: a vágyak, törekvések a magasabb tudás, képzettség iránt mintegy „bensőből vezérlik” a fiatalok egy részét – győzve akadályokon, visszahúzó körülményeken. A munka a pedagógiai szociálpszichológia kutatói számára íródott elsősorban."
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Molnár Péter: A felsőfokú továbbtanulási igény kialakulásának és megvalósulásának feltételei hátrányos társadalmi helyzetű fiataloknál
Kiadás:
Budapest, 1989
Kiadó:
Kategóriák:
Pedagógia Pszichológia Szociológia
Terjedelem:
146 p.
Kötésmód:
karton
ISBN:
9630552523