˝Egy tudomány tárgyának, fogalmának szabatos meghatározása minden esetben fontos és elvi jelentőségű. Különösen érvényes ez a határtudományoknál, amelyeknél a kutatási területek és feladatok világos elhatárolása elengedhetetlenül szükséges az átfedések elkerüléséhez, valamint a tudomány sajátos problematikájának kiépítéséhez. E megállapítások fokozott mértékben vonatkoznak a pedagógiai pszichológia tudományára. A pedagógiai pszichológia egy meglehetősen fiatal határtudomány, két, aránylag nem régen fejlődésnek indult tudomány: a neveléstudomány és a pszichológia érintkezési területén. Nem véletlen ezért, hogy a pedagógiai pszichológia fogalmával, tárgyával és rendszerével kapcsolatban mind a hazai, mind a nemzetközi szakirodalomban sok még a probléma és a bizonytalanság. Problematikus hazánkban p1. maga az elnevezés is. Bár a "neveléslélektan" kifejezés eléggé elterjedt, alkalmazása mégis félreértésre adhat alkalmat, mivel a szónak így kettős értelmet kell kölcsönözni. Jelentenie kellene a tudomány egészét és ugyanekkor az oktatáslélektantól való elhatárolás érdekében az ún. szűkebb értelemben vett neveléslélektant is...˝
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Kelemen László: A pedagógiai pszichológia alapkérdései
Kiadás:
Budapest, 1968
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
391 p.
Kötésmód:
egészvászon