Könyvünk elsődleges célja, hogy a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola pszichopedagógia szakos hallgatói részére áttekintést nyújtson a szociális környezetünkbe nehezen beilleszkedő gyermekek és fiatalok pszichikus folyamatairól, interperszonális és intraperszonális konfliktusairól. A szerteágazó témakörök tekintélyes hányadát még érintőlegesen sem tudtuk bemutatni, gondot okozott az ismeretrendszer kiemelkedő pontjainak, a személyiségzavarokat döntően befolyásoló tényezőknek a kiválasztása. Fontosnak tartottuk, hogy munkánk ne csak az elméleti alapvetésre és a szemléletformálásra irányuljon, de gyakorlati útmutatást, segítséget is adjon a pályakezdő pszichopedagógusoknak feladataik megoldásához. Ennek érdekében a hazai és a külföldi vonatkozó irodalom feldolgozása mellett, saját, több évtizedes felsőoktatási és klinikai pszichológiai (gyermek- és serdülőkori terápiai) gyakorlatunk tapasztalataiból merítettük,hogy az inadaptáció komplex összefüggéseit elemezzük, vagy esetismertetésekkel illusztráljuk. Ily módon törekedtünk megkönnyíteni az elmélet és a gyakorlat összekapcsolását.
Viszonylag nagy teret szenteltünk a pszichológia különböző irányzatai, elsősorban a freudi teória és a belőle elágazó újabb pszichoanalitikus indíttatású elméletek felvázolásának. Úgy véljük, hogy a szakmai gyakorlatban nélkülözhetetlen ismeretek átadásán túl, a gyorsan cserélődő tudományos hipotézisek, illetve eredmények választékának bemutatásával a hallgatókat önálló gondolkodásra, szemléletük kreatív kialakítására motiválhatjuk.
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pszichológia kategória termékei
Kabainé Huszka Antónia, Murányi-Kovács Endréné: A gyermekkori és a serdülőkori személyiségzavarok pszichológiája
Kiadás:
Budapest, 1991
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
226 p.
Kötésmód:
karton
ISBN:
9681843114
tartalom:
leírás:
borítója kicsit szakadt
utolsó oldalon az előző tulajdonos monogramja