A szerző a morális tudatosság és a megfelelően strukturált tartalmi értékrendszer problémáit vizsgálja a XX. századi magyar közoktatási rendszer keretein belül.
E két központi kérdéskör elméletének tisztázása után feldolgozza a katolikus, evangélikus és református valláserkölcsi rendszerek iskolai oktatásának problémáit, valamint a laikus erkölcsoktatás hazai történetét.
A tanulók erkölcsi tudatosságának és aktuális tudattartalmainak feltárását és elemzését a szerző országos felmérés alapján végzi. A fejlesztés irányát, lehetőségeit kísérleti etikaoktatással igyekszik kitapintani, tapasztalataiból pedig a köznevelési rendszer fejlesztésében figyelembe vehető következtetéseket von le.
Ez a munka tartalmát és metodikáját tekintve egyaránt újszerű a hazai pedagógiai irodalomban. A tudatosság jelentőségének kiemelése a fejlett szocialista társadalomban feltétlenül pozitív. A feldolgozásjellege komplex: következetesen egyesíti az elméleti, a tapasztalati, a kísérleti és az értékelő módszereket.
ANTIK-VARIA / Dedikált könyv kategória termékei
Szebenyi Péterné: A morális tudatosság és értékrendszer problémái
Kiadás:
Budapest, 1976
Kiadó:
Kategóriák:
Dedikált könyv Filozófia Pedagógia
Terjedelem:
290 p.
Kötésmód:
egészvászon
ISBN:
9630507978
tartalom:
leírás:
Szebenyi Péterné dedikációjával.