A korai iskolaválasztás témája talán sehol másutt a világon nem olyan döntő jelentőségű, mint idehaza. Az iskolába kerülés pillanata a szabad választás miatt meghatározóbb, mint szinte bárhol máshol a világon: sok diák későbbi sorsa dől el ekkor. Az iskolaválasztáson keresztül feltárul a hazai oktatáspolitikák, sőt: az egész iskolarendszer lényege is. Ráadásul, a szabad iskolaválasztás olyan eleme az iskolarendszernek, amely voltaképpen évtizedek óta változatlan, s a 2010-et követő átalakítások is megkímélték. Ami persze nem azt jelenti, hogy ne lett volna kiemelt tárgya az iskolákról szóló közbeszédnek és szakmai diskurzusnak (az autonómiáról, a minőségről, a szegregáció tényadatairól. A közpolitikák szociológiai elemzése hangsúlyozza, hogy a társadalmi kontextus nagymértékben befolyásolja, hogyan tud megvalósulni egy-egy policy-elképzelés. A kötet egyik fő törekvése, hogy bemutassa a szülői, iskolai, fenntartói, szakértői, stakeholderi stratégiák komplexitását, s választ keressen arra a kérdésre, hogy vajon minek köszönheti a szabad iskolaválasztás a túlélést az amúgy 4—8 évente gyökeres változásokon áteső közoktatási rendszerben — mit jelent a magyar társadalom számára a szabad iskolaválasztás?
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Berényi Eszter: Az autonómiától a szelekcióig. Az iskolaválasztás jelentése a rendszerváltás utáni időszak magyar közoktatásában
Kiadás:
Budapest, 2016
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Sorozat:
Terjedelem:
144 p.
Kötésmód:
papír
ISBN:
9789636936754