˝A szerző tanulmányában a gyermekközösségek és az iskolai osztályközösségek és az iskolai osztályközösségek közös, illetve eltérő jellegét hasonlítja össze. Az első részben az értelem fejlesztésének olyan módjait ismerteti, amelyek elősegítik az iskolai közösség összetartozásának kialakítását, s a tanítási anyagon mutatja be az öntevékeny tanítási módszerek alkalmazását. A második részben az érzelmi tényezők változásait és fejlődését kíséri nyomon a játszó gyermekcsoportoknál, az első osztályos tanulók környezetében és a fejlettebb osztályközösségekben. A harmadik részben a vezető szerepének fontosságát vizsgálja a vezető személyiségéből fakadó hatások tükrében. A negyedik részben bemutatja, hogy milyen hatással vannak a tárgyak, anyagok és eszközök az óvodáskorú és az iskoláskorú gyermekekre, ennek kapcsán eddig még nem ismertetett, de a gyakorlatban bevált taneszközöket is leír. A tanulmány a pszichológusok, pedagógusok, egyetemi hallgatók mellett a szülők érdeklődésére is számot tart.˝
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Justné Kéry Hedvig: Az iskolai osztályközösség kialakulására ható tényezők
Kiadás:
Budapest, 1963
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Sorozat:
Terjedelem:
110 p.
Kötésmód:
papír