"A beszéd lehetősége vele születik az emberrel, de beszélni csak emberi, beszélő környezetben tanul meg. A beszédhez szükséges képességek fejlődéséről és a környezet ösztönző szerepéről szól a könyv első része; a szülőknek és a nevelőknek (pedagógusoknak) szolgál hasznos információkkal.
Ha fejlődésben zavarok mutatkoznak, beszédhiba fordulhat elő. A gyermeknek azonban nem minden nyelvi nehézsége valódi beszédhiba. Bizonyos életkorokban megengedett, hogy pöszén, nyelvtanilag hibásan, akadozva beszéljen, ezek az élettani beszédhibák. Hogy melyek azok az életkori periódusok, amikor ez még fiziológiás és mikor kell valódi (patológiás) beszédhibára gyanakodni, azt is megtudjuk a továbbiakban. Az élettani beszédhibákkal kapcsolatos helyes szülői és nevelői magatartáshoz is ad tanácsokat a könyv, valamint ahhoz, hogy mit tegyünk, hová forduljunk, ha igazi beszédzavar gyanúja merül fel."
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Így tanulnak beszélni a gyerekek
Szerző:
Walburga Brügge Katharina Mohs Erwin Richter
Fordító:
Kiadás:
Budapest, 1997
Kiadó:
Kategóriák:
Sorozat:
Terjedelem:
93 p.
Kötésmód:
papír
ISBN:
9637803629