Az egészségpszichológia viszonylagosan fiatal, szűk három évtizedes múltra visszatekintő tudomány, mely a pszichológia módszereit és eszköztárát felhasználva olyan összetett feladatra vállalkozik, mint az egészség fejlesztése, a betegségek megelőzése és kezelése, de ezen túlmenően megpróbál hatást gyakorolni az egészségpolitikára is. (Matarazzo, 1982).Az egyik legfontosabb felismerés, amely az egészségpszichológiát életre hívta, hogy a nyugati társadalom tagjainak egészségét az egészségügyi ellátáson kívül – számos más tényező mellett – legerősebben az iskolai végzettséggel összefüggő életmódtényezők, vagyis a társadalmi-gazdasági státusz befolyásolja. Az iskola mint a gyermek- és serdülőkor egyik kiemelt terepe, különös jelentőséggel bír az egészségpszichológia szempontjából, hiszen ebben az időszakban alakulnak ki és alapozódnak meg a kedvező egészségmagatartások és a kedvezőtlen, később az egészséget veszélyeztető magatartásformák is. A serdülőkor egészségpszichológiája az egészséget és az egészségmagatartást meghatározó tényezőket a serdülőkori fejlődés kontextusában vizsgálja. A kötet szerkesztői kísérletet tettek arra, hogy az iskola társas és környezeti tényezőit szem előtt tartva átfogó képet adjanak az egészségpszichológia legfontosabb kérdéseiről.
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Iskolai egészségpszichológia
Szerkesztő:
Demetrovics Zsolt Kökönyei Gyöngyi Urbán Róbert
Kiadás:
Budapest, 2007
Kiadó:
Kategóriák:
Terjedelem:
315 p.
Kötésmód:
papír
ISBN:
9789639683723