Kötetünkkel a mozgásfogyatékos gyermekek iskoláskort megelőző speciális fejlesztésének, és nevelésének megsegítése a célunk.
A segédanyag összeállításánál nem tértünk ki külön-külön a tankötelezettség előtti életkorok különféle lehetséges nevelési színtereire, vezérfonalul a szakember által irányított speciális otthoni nevelést választottuk.
A veleszületett vagy korai gyermekkorban szerzett mozgáskárosodásokból eredően a módosult fiziológiai és pszichikai funkciók működésbeli hiányainak javítása, helyreállítása, következtményeinek csökkentése komplex fejlesztéssel, egyéni fejlesztési-terápiás programmal befolyásolhatóak.
A mozgásfogyatékos gyermek fejlődésének prognózisa függ:
- a sérülés specifikus egyedi összetevőitől (milyen jellegű, súlyosságú, kiterjedésű a sérülés),
- a károsodás mielőbbi felfedezésétől,
- a megfelelő és az időben végzett terápiától és fejlesztéstől.
Bármilyen eredetű, tipusú és súlyosságú károsodás következményeiben egyedi változásokat hozhat a gyermek személyiség-fejlődésében.
A gyermeki fejlődés befolyásolása is éppen ezért - bizonyos fő vonalakat követve egyedi jellemzőket hordoz...